OCC Dial Liner Kit – змінна амортизаційна система для шоломів ACH\MICH, Ops-Core FAST та Sentry від американської компанії Ops-Core.
Якщо ви слідкуєте за нами в Instagram, то маєте пам’ятати публікацію про те, що не так давно в мене вийшла з ладу застібка, якою закривається амортизаційна система моєї репліки шолома Ops-Core FAST від Element.
Зрозуміло, що нічого вічного не існує, особливо якщо це репліка. Але так я стикнувся з проблемою заміни застібки, й вона, на жаль, виявилася не настільки простою, якою здавалася на перший погляд. Відкинувши варіант пошуків застібки, що б просто підходила за розмірами, як не надто надійний та візуально сумісний, подальших шляхів вирішення виявилось не так багато.
Різноманітні Airsoft бренди типу Element, Emerson, FMA тощо пропонують різноманіття реплік рейок ARC Rail для шоломів, аксесуарів для них, а також засилля компонентів для реплік активних гарнітур типу 3M Peltor Comtac чи MSA Sordin. А от змінних амортизаційних систем для шоломів в їх асортименті чомусь не значиться. Відповідно, якщо у твоєї репліки зламалася застібка чи кріплення – купляй новий цілий шолом.
А от сам Ops-Core пропонує широкий вибір аксесуарів не лише для своїх шоломів, а й комплекти для шоломів ACH\MICH, що подекуди трапляються в Україні. За відсутності інших придатних варіантів, я вирішив випробувати вдачу з оригінальним Ops-Core OCC Dial Liner Kit аби переконатися, чи настільки їх продукція якісна та зручна, як про неї говорять. І маю визнати, Ops-Core не розчарував. Не останню роль в цьому відіграють ключові відмінності.
- Високоякісні матеріали та якість виготовлення.
- Відповідність стандартам безпеки.
- Можливість вибору сторони розміщення застібки: зліва чи справа.
- Доступні розміри: M, L, XL, XXL.
- Доступні кольори: Urban Tan, Foliage Green, Black.
Далі в огляді представлена амортизаційна система Ops-Core OCC Dial Liner Kit в кольорі Foliage Green та розмірі М.
Надходить амортизаційна система Ops-Core OCC Dial Liner Kit в картонній коробці з парою наліпок, що демонструють базову інформацію про вміст: сумісну модель шолома, розмір, обраний колір тощо.
Всередині коробки вас очікуватиме амортизаційна система з захисним демпфером для лоба, набір менших демпферів відомих як “подушки”, комплект балістичних гвинтів для фіксації системи до шолома та інструкція. Маю віддати належне Ops-Core за складання інструкції, адже її чітка структура та велика кількість ілюстрацій роблять процес встановлення й регулювання вельми простим та зрозумілим. Раджу не викидати її, оскільки інформація в ній дійсно корисна, та може знадобитися при подальших реконфігураціях шолома.
Аби краще бачити деталі, я вийму амортизаційну систему свого шолома-репліки, й схоже на огляд 3M Peltor Comtac III ACH Dual Comm, продемонструю різницю між оригіналом та реплікою наочно.
Передній демпфер, що називається Front EPP Pad, передбачений для захисту лоба від ударів та механічних ушкоджень. Вже по першому фото, завдяки якості лиття пластикових деталей, думаю, вже зрозуміло де розміщений оригінальний Ops-Core OCC Dial Liner Kit.
Й саме з Front EPP Pad пов’язане одне моє розчарування. Річ у тім, що Ops-Core пропонує свої шоломи, й відповідно амортизаційні системи в чотирьох варіантах розмірів від M до XXL. Element же виготовляє свої репліки лиш в одному розмірі під девізом “One Size Fits All”. Припускаю, що цей розмір відповідає опскорівському розміру L. Я ж придбав Ops-Core OCC Dial Liner Kit розміру M тому отвори оригінального Front EPP Pad, передбачені для кріплення гвинтів, просто не збігаються з отворами в куполі шолома. Цей факт мене засмутив, оскільки я сподівався замінити всі частини амортизаційної системи на оригінальні, але передній демпфер таки довелося залишити від репліки.
Окрім загальної ширини та розташування отворів під гвинти, решта габаритів сходиться. Добре, що Ops-Core пропонує і цей демпфер як окрему товарну позицію, яку за бажання чи необхідності можна придбати окремо.
На попередньому фото ви, певно, звернули увагу на отвори типу Key Lock в центрі переднього демпфера. В них за допомогою двох гвинтів зі скругленими капелюшками монтується регульована амортизаційна система Ops-Core OCC Dial Liner Kit.
Розміщення цих гвинтів у оригіналу та репліки збігаються, а от що не збігається – то це висота передньої частини амортизаційної системи. Як можна бачити на фото вище, в оригінала вона вища, й забезпечує більшу контактну площу, рівномірно розподіляючи навантаження на всю поверхню лоба. В результаті шолом не тільки краще сидить, а й менше впирається в голову, не ви викликаючи при цьому дискомфорту.
Задній демпфер, що впирається в потилицю, теж має відмінності між оригіналом та реплікою. На цьому демпфері знаходиться регулювальне колесо, обертання якого впливає на щільність прилягання амортизаційної системи до голови користувача.
Але відмінність навіть суттєвіша з внутрішньої сторони цього демпфера. Як можна бачити на фото вище, в оригіналі Ops-Core OCC Dial Liner Kit використовується куди якісніший та м’якший матеріал. Це впливає на комфорт при тривалому носінні шолома.
Збоку, якість обробки амортизаційної системи також відрізняється. Там, де в оригіналу чітко сходяться всі лінії демпферного матеріалу, у репліки вони виконані аби як. Це і є увага до деталей, що і вартує витрачених вами коштів.
Підкладка на стропах амортизаційної системи також дозволяє швидко зрозуміти де на фото вище оригінальний Ops-Core OCC Dial Liner Kit, а де репліка. Окрім того, що стропи репліки не наслідують кольорові рішення оригіналу (Black, Foliage Green, Urban Tan) й виконані в кольорі OD, то і підкладка їй дісталася менш зручна, ніж в оригіналу.
Фурнітура також відрізняється. І хоча репліка наслідує написи “Head-Loc” для кращої копійності, до оригінальної якості їй далеко. Застібка на підборідді оригінального Ops-Core OCC Dial Liner Kit масивніша, закривається з добре відчутним звуком, й викликає куди більше довіри. Окрім того, пластик оригінальної застібки не світитиметься в інфрачервоному спектрі й гарантовано стійкий до широкого спектра температур. Як з цим справи у репліки виробник не зазначає.
Гвинти візуально різняться мінімально, особливо якщо не брати до уваги невелику кількість в’язкої сполуки, що протидіє іржавінню різьби та її розкручуванню у зворотному напрямку. Але виробник не дарма називає їх Ballistic Bolts, недвозначно натякаючи на тривкість до цього типу впливів. Тож, як на мене, гвинти підлягають заміні на оригінальні в обов’язковому порядку.
Тепер, коли з конструктивними особливостями і якісними відмінностями оригіналу Ops-Core OCC Dial Liner Kit та репліки розібралися, пропоную познайомитися з порядком заміни.
Першочергово вам доведеться видалити всі елементи амортизаційної системи з шолома, й розкрутити гвинти, що фіксують бічні рейки до купола шолома. Далі, користуючись липучками на зовнішній стороні переднього демпфера Front EPP Pad, встановити його в передній частині купола, щоб нижні контури демпфера й шолома сходилися.
Після того, як ви вирівняєте передню пару отворів купола з отворами переднього демпфера, вставте в них гвинти й вкрутіть їх у гайки, сполучені з передніми кінцями строп амортизаційної системи. Передню пару гвинтів можна затягувати щільніше, але не повністю, оскільки надалі у вас може виникнути потреба посунути бічні рейки для кращого вирівнювання фурнітури в задній частині купола.
Після того, як передній демпфер та стропи будуть встановлені й затиснуті гвинтами, скористайтеся прорізами Key Lock в центрі Front EPP Pad задля кріплення амортизаційної системи до переднього демпфера. Для цього вам знадобиться відігнути центральну частину демпфера всередину, сумістити шапки гвинтів з отворами, й просунути їх пазами Key Lock до тих пір, поки демпфер не вирівняється. На цьому передня частина Ops-Core OCC Dial Liner Kit займе своє місце в куполі шолома, й виглядатиме як на фото вище.
Далі знадобиться встановити задні фіксатори. Для цього знадобиться вигнути пластикові напрямні, які відповідають за глибину посадки амортизаційної системи в шолом, сумістити отвори в них з отворами в куполі, й пропустити крізь них гвинти. Після цього в пластикову фурнітуру на кінцях задніх строп встановлюється пласка гайка, й у неї вкручується різьба гвинтів. Ось тут поки не поспішайте закручувати гвинти повністю, оскільки для пошуку оптимальної глибини посадки вам знадобиться приміряти шолом й визначити відповідну вам висоту.
Пам’ятайте, що при закиданні голови задній демпфер й нижній край шолома не повинні вгризатися вам в шию, а передній край повинен знаходитися трошки вище рівня брів, на рівні комфортному для носіння балістичної маски. Для визначення цієї самої глибини мені знадобилися мої ESS Profile Pivot і кілька закидань голови в положенні лежачи.
Після того, як ви визначите комфортну глибину посадки шолома, можна затягнути задню пару гвинтів повністю.
Все що залишилось – це встановити подушки з комплекту постачання Ops-Core OCC Dial Liner Kit. А тут є з чого обирати.
На відміну від репліки, разом з оригіналом Ops-Core OCC Dial Liner Kit ви отримуєте не один, а два комплекти подушок EPP Pad Replacement Kit. Їх внутрішня поверхня замість звичайного поролону вистелена куди якіснішим і м’яким матеріалом з “ефектом пам’яті”. Відрізняються вони ще й висотою. Це стосується задньої та двох верхніх подушок, для яких доступні варіанти висотою 1/2 та 3/4 дюйми. Відповідні розміри зазначені штампами на зворотній стороні подушок.
Матеріал на внутрішній поверхні подушок дуже м’який, приємний на дотик, і схоже до силіконових амбушурів 3M Peltor Comtac III ACH Dual Comm, тривалий час відновлює свою вихідну форму після стискання. Ця особливість дозволяє подушкам краще адаптуватися до форми голови користувача, а можливість вибору висоти подушок суттєво відзначається на комфорті та безпеці.
Коли при падінні купол шолома гальмується поверхнею, а всередині шолома присутній простір чи погано припасована амортизаційна система, ваша голова продовжує інерційний рух всередині шолома. Такий рух може призвести до удару головою об внутрішню поверхню купола шолома, і як наслідок до черепно-мозкових травм. Тому простір між ними має бути максимально заповнений демпферами, що поглинатимуть енергію удару.
Можливість вибору висоти демпфера при цьому має критичне значення. Якщо вона недостатня – це знижує безпечність шолома. Якщо вона надлишкова – шолом сильно стискатиме голову, викликатиме надмірну втомлюваність та головний біль. Тому присутність регульованої амортизаційної системи та можливість вибору висоти демпферів – це явні переваги конструкції.
В моєму випадку на ділянці потилиці за допомогою липучок на внутрішній стороні купола була встановлена подушка висотою 3/4 дюйма, що дозволило позбутися пустого простору між головою та куполом шолома.
А для отримання бажаної висоти посадки в верхній частині шолома було встановлено дві подушки висотою 1/2 дюйма. У випадку з реплікою, з якою надходив лише один набір подушок висотою 1/2 дюйма, така адаптація була б неможливою.
За потреби, для додаткового захисту від бічних впливів, в області скронь також можна встановити бічні демпферні подушки.
І остання перевірка, яку варто провести перед фінальною фіксацією всіх подушок – це сумісність шолома з активними засобами захисту слуху. Прослідкуйте, щоб проміжок між верхніми демпферами був достатнім для комфортного розміщення дужки навушників, а бічні подушки не перетискали вам скроні. За потреби посуньте подушки для комфортного позиціювання.
Загалом, допоки в мене відсутня потреба в балістичних властивостях шолома, свою репліку Ops-Core FAST від Element я використовую переважно як захист від механічних впливів (Bump Helmet) під час таких активностей як висотна підготовка, катання на лижах чи велосипеді тощо. Також він є зручною платформою для кріплення допоміжних аксесуарів: ліхтарів, проблискових маяків, світловідбивних елементів, окулярів, камери GoPro тощо.
При цьому купол з литого пластику шириною 7,5 міліметрів викликає в мене куди більше довіри, ніж пінопласт та міліметрова шкарлупа більшості спортивних шоломів. Наявність бічних рейок та лобового кріплення для монтування аксесуарів теж суттєво розширює можливості шолома. При цьому надійність амортизаційної системи й демпферів тривалий час викликала в мене побоювання, так що зламана застібка, що призвела до придбання оригінальної Ops-Core OCC Dial Liner Kit, тільки покращила ситуацію.
Знаючи, що Ops-Core FAST відповідає вимогам декількох стандартів безпеки частково завдяки своїй амортизаційній системі, її оригінальність надає впевненості в безпеці такої заміни.
Амортизаційна система Ops-Core OCC Dial Liner Kit, представлена в огляді, була придбана в магазині punisher.com.ua.
Залишити відповідь