Вузол Маршара

Вузол Маршара – близький побратим вузла Прусика, що схоплюється при навантаженні, та вільно ковзає вздовж мотузки поки його нема.

Вузол Маршара, також відомий як Клемхейст (Klemheist), автоблок, австрійський вузол, що схоплюється, французький Прусик названий на честь свого винахідника – французького альпініста Сержа Маршара (Serge Machard). Застосовується він з тією ж метою, що й вузол Прусика: страхувальний під час спусків, чим замінює механічні блокувальні засоби, при підійманнях мотузкою, чим замінює жумари, чи для блокування прогресу при протягуванні мотузки крізь системи блоків, наведенні переправ, рятувальних роботах тощо.

Хоч застосування цього вузла дублює вузол Прусика, є в нього й певні особливості, які варто зазначити окремо.

По-перше, як і вузол Прусика, задля коректної роботи вузла Маршара він має в’язатися допоміжним шнуром, діаметр якого менший за діаметр основної мотузки. Ефективним співвідношенням можна вважати шнур діаметром 6-7 міліметрів для основних мотузок діаметром 9-14 міліметрів.

По-друге, вузол Маршара так само легко ковзає мотузкою в ненавантаженому стані, схоплюючи її у своїх петлях при появі зусилля.

Щодо відмінностей, то вузол Маршара, легше та швидше зав’язується, оскільки не потребує істотного розправлення петель, як вузол Прусика. Також він однаково ефективно в’яжеться та схоплюється що при використанні допоміжного шнура, що при використанні анкерних петель.

Ще одна відмінність він вузла Прусика – його направленість. Вузол Маршара ефективно схоплюється лише при передачі навантаження з однієї сторони вузла, а не з обох, як у випадку з вузлом Прусика. Тож зважайте на це, при виборі сторони, в яку зав’язуватиме вузол.

Вузол Маршара - secretsquirrel.com.ua

Аби зав’язати вузол Маршара, вам знадобиться та ж сама замкнена петля, що і для вузла Прусика. В моєму випадку нижче використовуватиметься відріз допоміжного шнура діаметром 6 міліметрів та довжиною 1,2 метра. Кінці цього відрізу зрощені за допомогою вузла грейпвайн.

Як в’язати вузол Маршара

  1. Оберіть місце на мотузці

    Визначте на основній мотузці місце, де в’язатимете вузол Маршара. Прикладіть вашу замкнену петлю з допоміжного шнура за основною мотузкою. Вузол грейпвайн бажано розміщати в нижній частині вузла, трохи змістивши його на один бік.
    Вузол Маршара - secretsquirrel.com.ua

  2. Обнесіть петлю довкола мотузки перший раз

    Зробіть один оберт витком замкненої петлі довкола основної мотузки.Вузол Маршара - secretsquirrel.com.ua

  3. Обнесіть петлю довкола мотузки другий раз

    Продовжуйте намотувати виток замкненої петлі довкола основної мотузки ще на один повний оберт.
    Вузол Маршара - secretsquirrel.com.ua

  4. Обнесіть петлю довкола мотузки третій раз

    Оберніть виток замкненої петлі довкола основної мотузки втретє, аби по обидва боки від односів залишилися дві невеликі петлі.
    Вузол Маршара - secretsquirrel.com.ua

  5. Об’єднайте петлі

    Пропустіть нижню петлю з вузлом грейпвайн крізь верхню петлю без вузла.
    Вузол Маршара - secretsquirrel.com.ua

  6. Виберіть вільний шнур та посуньте вузол

    Поверніть нижню петлю з вузлом грейпвайн у початковому напрямку. За потреби розправте петлі та розмістіть вузол на мотузці потрібним чином. Слідкуйте аби обноси допоміжного шнура всередині вузла рухалися суворо паралельно, без жодних перетинів між собою.
    Вузол Маршара - secretsquirrel.com.ua

Кількість обносів допоміжного шнура довкола основної мотузки регулюється відповідно до якостей мотузки та бажаної сили тертя. Зазвичай їх кількість коливається в межах від двох до шести.

Вузол Маршара вільно ковзає вздовж основної мотузки у вільному стані, й блокується при появі навантаження на допоміжному шнурі. Якщо плануєте використовувати цей вузол під час спуску, то пам’ятайте, що утримувати його варто виключно двома пальцями руки. В жодному разі не охоплюйте весь вузол долонею, інакше ризикуєте рефлекторно затиснути її в разі зриву та проплавити весь допоміжний шнур через надмірне тертя об основну мотузку.

Після пропускання нижньої петлі крізь верхню, вузол Маршара легко ковзає вгору, й добре схоплюється виключно в цьому напрямку. Розповсюджена також версія цього вузла, коли обидві петлі пропускаються в карабін, а не одна в одну. В такому випадку вузол Маршара схоплюватиметься при зусиллі направленому з обох боків, подібно до вузла Прусика, хоча й з більшою затримкою.

Пам’ятайте також, що як і з вузлом Прусика, карабіни, що пропускаються в замкнену петлю, не мають тиснути на вузол грейпвайн, яким зрощені її кінці. Це дозволить уникнути пошкодження вузла, й підвищить його загальну надійність.

Коментарі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *