Noco Boost X GBX45 – портативний пусковий пристрій для запуску розряджених 12V акумуляторів в транспортних засобах.
Акумулятори транспортних засобів мають тенденцію втрачати заряд. Чи то несправність генератора, високі показники саморозряджання, несприятливі погодні умови чи увімкнені аксесуари протягом тривалого часу – не важливо. Так чи інакше, коли вони втрачають заряд вам потрібно якимось чином запускати двигуни транспортних засобів без них.
Тут ви певно згадаєте про кабелі з клемами, або так звані “прикурювачі”, що використовуються для пуску розряджених акумуляторів від авто з зарядженими акумуляторами. Проте для цього необхідно мати ті самі кабелі і донорське авто поблизу. А якщо я вам скажу, що ви можете обійтися і без нього?
Американська компанія Noco починалася ще в далекому 1914 році в місті Клівленд штат Огайо (Cleveland, OH) як невеличка крамниця з продажу автомобільних шин та акумуляторів. Її власник, Джозеф Генрі Нук (Joseph Henry Nook), знайомий з проблемою ржавіння тогочасних акумуляторів, вирішив найти спосіб вирішити її. Він розробив, а також почав виробляти та просувати двофазний пристрій для протидії ржавінню акумуляторів, який він назвав “No Corrosion Product” або NCP2. Згодом цей пристрій став свого роду індустріальним стандартом, розпочавши розробницьку історію компанії Noco.
Сьогодні Noco розробляють, виготовляють та розповсюджують різноманітні зарядні та пускові пристрої для авто та користувацької елекроніки, джерела живлення, кабелі та аксесуари. Окреме місце в їх продуктовій лінійці відведене для пускових пристроїв, сумісних з автомобільними акумуляторами Noco Boost, Noco Boost X та Noco Boost Max, що відрізняються за потужністю, місткістю та типами сумісних двигунів.
Noco Boost X GBX45 – це типовий представник пускових пристроїв для акумуляторів транспортних засобів серії Noco Boost X, що увібрав у себе наступні особливості.
- Сила струму до 1250 Амперів.
- Сумісний з бензиновими двигунами об’ємом до 6,5 літра і дизельними двигунами до 4,0 літра.
- Може застосовуватися на двигунах авто, тракторів, сільгосп техніки, мотоциклів, квадроциклів, снігоходів, човнів, аквабайків тощо.
- Вбудований літієвий акумулятор для тривалого зберігання заряду.
- Клеми для приєднання до акумуляторів в комплекті.
- Вихідні порти USB-A та USB-C для заряджання смартфонів та інших ґаджетів.
- Вбудований ліхтар потужністю 100 люменів з режимами постійного та миготливого освітлення.
- Розміри (пусковий пристрій): 17,3 х 8,3 х 5,5 (ширина\висота\глибина).
- Вага: комплект – 1034 г., пусковий пристрій – 612 г.
Далі в огляді представлений пусковий пристрій Noco Boost X GBX45 в комбінації кольорів Black\Gray.
Пакування в Noco Boost X GBX45 доволі багате. По-перше, весь комплект пакується в картонну коробку для захисту під час зберігання та транспортування. На стінках цієї коробки зазначається виключно серія та модель виробу, а також основні показники струму моделі: 12V 1250A. По-друге, всередині картонної коробки на вас чекатиме основна коробка з повноколірним друком. На її стінках буде зазначено вже куди більше характеристик та переваг виробу, тож ви лишитесь вельми поінформовані про придбаний товар.
Всередині коробки з повноколірним друком, серед спінених демпферів та картонних вкладень ви знайдете основні елементи комплекту: пусковий пристрій Noco Boost X GBX45, кабелі з клемами для запуску 12V акумуляторів, кабель USB-A в USB-C для заряджання пристрою, мішечок з мікрофібри та книжку з інструкціями з застосування.
Пусковий пристрій виконаний з жорсткого пластику в чорних та сірих кольорах та має розміри 17,3 х 8,3 х 5,5 (ширина\висота\глибина)..
Ззаду на його поверхню нанесений логотип виробника, а також ключові перестороги з застосування кількома мовами. Також на задній поверхні присутні дві вставки з силікону, що не дозволять пристрою ковзати на гладких поверхнях.
Спереду на поверхні Noco Boost X GBX45 нанесені серія та модель виробу, а також присутні всі органи керування та інформування користувача про статут пристрою.
До органів керування належать всього три кнопки. Кнопкою в верхній частині, що розміщена вздовж центральної осі пристрою ви можете ввімкнути чи вимкнути живлення. При ввімкненні в вас на кілька секунд загоряться всі індикатори, а після їх згасання залишаться світитися лише чотири діоди, що позначають ступінь заряду вбудованого акумулятора. Ці діоди розміщені у правому верхньому куті передньої панелі пристрою.
Поряд з ними знаходиться ще одна кнопка зі знаком оклику та написом “Override”. Цією кнопкою активується режим примусового запуску, що використовується для запуску дуже розряджених акумуляторів, або у випадках коли авто не запускається в стандартному режимі. Від цієї кнопки вбік відходить невелика графіка у вигляді кардіограми, на якій розташований ще один індикатор, який позначає готовність до запуску в стандартному чи примусовому режимах. До використання кнопки “Override” ми ще повернемося трохи згодом, а поки продовжимо знайомство з органами керування.
Кнопкою з позначкою лампи активується робота вбудованого світлодіодного ліхтаря потужністю 100 люменів. Короткотривале натискання кнопки перемикає режими роботи ліхтаря, яких всього передбачено аж шість: 100%, 50%, 10%, SOS, Blink та Strobe. Відповідно до обставин Noco Boost X GBX45 можна використовувати як освітлювальний прилад, так і як аварійний проблиск.
Режими 100%, 50%, 10% дозволять освітлювати певну площу й обрати оптимальну інтенсивність освітлення та час роботи. Режими SOS, Blink та Strobe дозволять привернути увагу у випадку аварійної ситуації, або сповістити про вашу присутність інших учасників дорожнього руху. У всіх режимах ліхтар світить виключно білим світлом, при цьому в режимі Blink одночасно миготітимуть ліхтарі з обох боків корпуса, а в режимі Strobe вони миготітимуть поперемінно.
Зліва в корпусі пускового пристрою присутні два порти USB. Зазначу той факт, що обидва порти прикриті гнучкими кришками з силікону, що захищає їх від бруду, пилу та вологи під час транспортування та зберігання пристрою. Тож можете бути спокійні, що порти залишаться чистими незалежно від того як довго Noco Boost X GBX45 лежатиме в багажнику чи в нішах дверей вашого авто.
Порти на фото вище відрізняються як за типами, так і за напрямками. В той час, як лівий порт USB-A використовується виключно для розряджання вбудованого літієвого акумулятора з характеристиками струму в 5V DC 2.1A Max / 10W Max, правий порт USB-C комбінований. Його можна використовувати як для заряджання вбудованого акумулятора струмами 5V (1.5A/9V 3A/12V 3A/15V 3A/20V 3A), так і для розряджання з характеристиками струму 5V (3A/9V 3A/12V 3A/15V 3A/20V 3A).
При заряджанні пристрою з джерела, що підтримує Fast Charging, на передній панелі разом з індикатором подачі живлення (розміщений поряд з кнопкою вимкнення) загорятиметься ще один індикатор блакитного кольору. Він розташований поряд із портом USB-C, нижче літери “N” в логотипі Noco. З такого джерела, згідно з твердженнями виробника, пристрій можна зарядити в 5 разів швидше, або всього за 5 хвилин від нуля до першої спроби запуску двигуна.
Таке заряджання може статися вам в пригоді, якщо вам треба швидко відновити заряд перед довгою дорогою, або якщо у вас одночасно розрядилися акумулятор авто й акумулятор Noco Boost X GBX45. Джерелом для такого заряджання може слугувати як інше авто, так і портативне джерело живлення, що підтримують швидке заряджання Fast Charging.
Окрім індикатора швидкої зарядки, на фото вище варто звернути увагу ще на чотири індикатори, які розміщені справа від кнопки вимкнення. Це індикатори:
- Зворотної полярності – розпізнає і повідомляє про неправильне приєднання клем пускового пристрою до акумулятора авто. При появі цього індикатора обов’язково перевірте чи дійсно червона клема приєднана до клеми акумулятора з позначкою “+”, а чорна клема до клеми акумулятора з позначкою “-“.
- Переохолодження – розпізнає та повідомляє про занадто низьку температуру вбудованого акумулятора. При появі цього індикатора перенесіть пусковий пристрій в тепліше місце для відновлення температури та продовження нормальної роботи. До слова, Noco Boost X GBX45 здатен запускати двигуни при температурах від -20°C до +50°C.
- Перегріву – розпізнає та повідомляє про занадто високу температуру вбудованого акумулятора та внутрішніх компонентів пристрою. При появі цього індикатора перемістіть пристрій далі від джерел тепла, двигуна, прямих сонячних променів та дайте йому охолонути. За потреби перервіть процес заряджання пристрою. Оптимальні температури для заряджання лежать в межах від 0°C до +40°C.
- Помилки – повідомляє про внутрішні несправності пристрою чи невідповідність умов для успішного запуску двигуна. Може блимати від одного до шести разів на позначення різних ситуацій. Ознайомтеся з інструкцією для правильного трактування цих повідомлень про помилки.
Окрім заряджання вбудованого акумулятора пускового пристрою, порт USB-C можна використовувати й для живлення вашого смартфона, планшета, ноутбука та інших носимих ґаджетів. Тож окрім основного призначення, Noco Boost X GBX45 може виконати роль аварійного джерела живлення (power bank), що здатен видавати 60W для живлення потужніших пристроїв включно.
Справа, між діодами ліхтаря, розташований ще один вихідний порт для подачі 12V на акумулятори транспортних засобів. Як і порти USB він також захищений силіконовою накладкою для захисту від несприятливих зовнішніх факторів.
Порт виконано таким чином, що комплектні дроти з клемами в нього можна встановити виключно в одній орієнтації, за що відповідають контакти круглої та квадратної форми. Тож можете не боятися приєднати дроти невірно – це не можливо суто механічно. Крім цього вбудована система захисту від зворотної полярності все одно захистить вас від цієї помилки.
Після приєднання дротів із клемами з комплекту Noco Boost X GBX45 ваш комплект для пуску двигунів буде зібрано. Тут також маю звернути увагу на високу якість виконання самих клем. Тут використовуються якісні товсті дроти та високоякісні контакти. Кожна клема HD Precision Battery Clamp має свій колір задля спрощення приєднання до відповідних клем акумуляторів, й відкривається на 5 сантиметрів, що полегшує приєднання навіть якщо до вашого акумулятора підключені додаткові аксесуари тощо. Зубці клем покращують контакт та запобігають утворенню іскор під час приєднання.
Для застосування Noco Boost X GBX45 вам достатньо приєднати дроти з клемами до вихідного порту 12V та накинути їх на відповідні клеми акумулятора. Червону клему з позначкою “+” до клеми акумулятора позначену як “+”, чорну клему – до клеми акумулятора позначену як “-“. Далі натисніть на кнопку ввімкнення пускового пристрою. На ньому ненадовго спалахнуть всі індикатори, після чого він проведе необхідні перевірки. Після цього загориться індикатор всередині графіки з кардіограмою, що свідчитиме про готовність пристрою до запуску. Після цього поверніться в салон авто та поверніть ключ запалювання, або натисніть кнопку “Start” для запуску двигуна.
Джерелом енергії для роботи стартера в такому випадку буде не акумулятор вашого авто, а вбудований акумулятор Noco Boost X GBX45, що направить струм силою 1250A та напругою 12V до стартера через приєднані дроти та клеми. Місткості повністю зарядженого акумулятора пускового пристрою вам вистачить на понад 10 спроб запуску двигуна.
На кожну спробу вбудований таймер пристрою відводить вам по 60 секунд. Цей таймер автоматично вимикає вихідний порт 12V задля збереження енергії. Тож якщо ви не провернете ключ, чи не натиснете кнопку “Start” протягом 60 секунд після ввімкнення пристрою, вам доведеться перезапустити його для скидання таймера.
Задля кращої демонстрації принципів роботи Noco Boost X GBX45 в дії також додам два відео з youtube-каналу виробника, що висвітлюють послідовність активації пристрою в нормальному та форсованому режимах.
Як можна бачити у відео, режим форсованого запуску необхідний лише в тих випадках коли пусковий пристрій не може самостійно розпізнати приєднаний акумулятор авто. За нормальних умов, при приєднанні клем до акумулятора після запуску пристрою, діоди, що позначають заряд будуть поперемінно блимати. Після цього загоряється білий діод в графіці кардіограми, що позначає готовність пристрою до запуску двигуна авто.
Якщо ваш акумулятор дуже старий, пошкоджений чи надто розряджений (нижче напруги в 3V), Noco Boost X GBX45 скоріше за все не зможе автоматично розпізнати його. Лише в такому випадку вам знадобиться кнопка “Override” на передній панелі пристрою, що активує форсований режим запуску.
Важливо!
Режим форсованого запуску (“Override”) не дає жодного приросту потужності, а лише вимикає автоматичне розпізнавання акумулятора авто та всі захисні технології пускового пристрою. При його активації вимикається захист від зворотної полярності та утворення іскор. Зайвий раз переконайтеся, що всі клеми приєднано вірно перед активацією цього режиму.
Загалом, Noco Boost X GBX45 – це доволі компактний та функціональний пусковий пристрій, що позбавить вас залежності від донорських авто з “прикурювачами” на випадок надмірної розрядки акумулятора вашого авто. Окрім можливості запустити бензинові двигуни об’ємом до 6,5 літра та дизельні двигуни об’ємом до 4,0 літра, цей пристрій здатний стати аварійним джерелом живлення для ваших ґаджетів, а також засобом привернення уваги на випадок надзвичайних ситуацій. Простота використання, висока якість виконання, тривалий час зберігання заряду та багаті можливості зроблять його вагомим доповненням до аварійного комплекту вашого авто, позашляховика, мотоцикла, квадроцикла, човна чи інших транспортних засобів.
Залишити відповідь