ESS Profile Pivot – наступний крок розвитку балістичних масок ESS Profile NVG.
ESS Profile NVG – продукт, що свого часу зробив ім’я компанії Eye Safety Systems (ESS). Не так багато окулярів одночасно знаходяться на контрактному забезпеченні армії (U.S. Army), корпусу морської піхоти (U.S. Marine Corps) та військово-повітряних сил (U.S. Air Force) США одночасно. Ними щодня користуються сотні тисяч військовослужбовців та працівників правопорядку США та країн-членів НАТО.
Свій успіх та популярність ESS Profile NVG завдяки хорошому куту огляду, відмінним балістичним та не балістичним захисним властивостям, малому профілю та вазі, а також сумісності з пристроями нічного бачення (ПНБ).
Класичні ESS Profile NVG постачаються виробником з широкою еластичною стропою для регулювання та позиціювання окулярів на обличчі та шоломі, а елементи системи Pivot першочергово пропонувалися як додаткові аксесуари, зокрема стропи Profile Pivot Strap Assembly та адаптери Profile Pivot Rail Adapter Kit. Передбачалися вони для носіння окулярів ESS Profile NVG разом з бойовими шоломами, що обладнані рейковими системами типу OpsCore ARC.
З подальшою популяризацією рейкових систем ESS стали пропонувати ESS Profile NVG одразу з комплектом аксесуарів для кріплення на шолом як окрему товарну позицію. Так і з’явилися окуляри ESS Profile Pivot, що отримали наступні переваги.
- Можливість швидкої заміни скелець.
- Сумісність з рейковими системами шоломів.
- Відповідність стандартам захисту ANSI Z87.1-2010, U.S. Federal OSHA, CE EN 166 FT і U.S. MIL SPEC MIL-PRF-31013.
- 100% захист від ультрафіолету (UVA/UVB).
- Основний матеріал: полікарбонат.
- Доступні кольори оправи: Black, Gray, Foliage Green, Terrain Tan.
- Доступні кольори скелець: Clear, Smoke Gray, Hi-def Bronze, Hi-def Yellow, Laser Protective (докуповуються окремо).
- Вага (кріплення на шолом): 8 г.
- Вага (оправа з лінзою): 106 г.
Далі в огляді представлені окуляри ESS Profile Pivot в кольорі Gray.

Пакуванням для ESS Profile Pivot слугує прозорий пластиковий пакет. Зовні на ньому приклеєна наліпка з логотипом виробника, штрих-кодом, назвою та кольором виробу.

Всередині на вас очікуватиме цілий набір предметів, що включає наступне: оправа ESS Profile NVG, прозоре скельце ESS Profile Clear Lens, затемнене скельце ESS Profile Smoke Gray Lens, чохол з мікрофібри чорного кольору для транспортування та зберігання, білий фланелевий чохол для захисту змінних скелець, інструкція, пара еластичних строп Profile Pivot Strap Assembly і комплект пластикової фурнітури для кріплення оправи до рейкових систем Profile Pivot Rail Adapter Kit.
Щодо комплектації, то мене здивували дві речі: відсутність чохла ESS Goggle SpeedSleeve для захисту скелець та оправи під час носіння окулярів на шоломі, та білий колір чохла для змінних скелець. Хоча ESS Goggle SpeedSleeve зазвичай постачається з базовою комплектацією ESS Profile NVG, тут його можна придбати окремо, або виготовити самостійно. А от з білим кольором чохла доведеться змиритися, адже він дуже бруднитиметься в польових умовах.
Від знайомства з комплектацією перейдімо до розгляду оправи ESS Profile Pivot.

Внутрішня поверхня, що контактує з обличчям користувача, повністю вистелена піною ESS Op Foam з антибактеріальним покриттям. Завдяки їй досягається щільне прилягання оправи та блокування доступу пилу, бруду, бризок та опадів до очей користувача. Крім того, завдяки їй окуляри не натирають шкіру й не викликають дискомфорту при тривалому носінні.

Зверху та знизу оправа обладнана отворами для пасивної вентиляції. Вони забезпечують конвекцію повітря у просторі між обличчям та скельцями окулярів, шляхом якої прогріте повітря разом з випарами вологи підіймається вгору й залишає простір оправи. Натомість знизу може надходити прохолодне повітря. Це хоча й не активне охолодження, як в окулярах ESS Profile TurboFan, проте доволі ефективно працює, даючи раду зменшенню випарів, запотіванню скелець і утворенню конденсату всередині оправи. Ця особливість окремо буде корисною в умовах жаркого клімату та при підвищенні рівнів фізичної активності.

Якби в оправі були просто вентиляційні канали, в плані захисту сенсу при їх розмірах було б мало. Тому всі отвори ззовні покриті шаром дрібнопористої піни, яка дозволяє теплу та волозі виходити назовні, при цьому блокуючи надходження пилу, бруду й опадів всередину оправи. Малий діаметр пор також знижує вітрові навантаження на очі при шквальних вітрах та русі на високих швидкостях. Завдяки цьому очі сльозяться відчутно менше, що буде актуально при їзді на бронетехніці, мотоциклах, лижах тощо.

Полікарбонатні скельця товщиною 2,8 мм, які відповідають захисним стандартам ANSI Z87.1-2010, U.S. Federal OSHA, CE EN 166 FT і U.S. MIL SPEC MIL-PRF-31013, в оправу ESS Profile Pivot монтуються починаючи з перенісся. На фото вище добре видно прорізи по всьому периметру скельця, які необхідно сумістити з відповідними виступами всередині каналу оправи. Суміщення першої пари прорізів біля перенісся забезпечує коректне позиціювання скельця, й дозволяє вставляти його без подальших зайвих рухів.

Після того, як область перенісся зафіксована, продовжуйте суміщати всі прорізи, рухаючись від нижнього внутрішнього краю до зовнішнього верхнього. Останнім на місце стане ділянка, на якій розміщений логотип ESS в центрі оправи. Виймаються скельця з оправи у зворотній послідовності – починаючи з логотипа, закінчуючи переніссям.
При встановленні чи заміні скелець не раджу протирати їх в ході цього процесу. Для позиціювання чи вирівнювання ви все одно торкатиметесь їх поверхні, так що краще витріть їх один раз вже в кінці. На моєму досвіді це призводить до зменшення дрібних ушкоджень поверхні. Покриття ClearZone FlowCoat, яке захищає поверхню скелець від подряпин та конденсату від цього служитиме лише довше.
Встановлення скелець в оправу ми коротко висвітлили, тож поговоримо про монтування ESS Profile Pivot на шолом, для чого вони власне і задумувалися.

Виконується ця маніпуляція наступною послідовністю дій.
- Першими у внутрішню напрямну рейки шолома встановлюються чорні пластикові адаптери з комплекту Profile Pivot Rail Adapter Kit. Їх положення регулюється затискачем та прорізами всередині рейки, а розташовувати їх варто трикутною виїмкою назад по ходу руху (див. фото вище).
- Далі, суміщаючи трикутні виїмки, вставляються осі Pivot Post. Вони частково розпирають адаптери, додатково фіксуючи обране положення всередині напрямної рейки. Зверніть увагу, що одна сторона Pivot Post має розширювальний виступ, який не дозволяє петлям строп самовільно від’єднуватися від них.
- Після встановлення Pivot Post на них накидаються петлі еластичних строп. Спочатку накидається задня частина, що заходить під розширювальний виступ, потім – передня.
Щодо позиціювання осей Pivot Post на рейці, то я б радив фіксувати їх спереду на скільки це можливо. Так у вас збережеться можливість перекинути окуляри навіть через дрібні аксесуари, що монтуються на лобовому кріпленні. В моєму випадку це ліхтар Princeton Tec Remix Pro MPLS, через який окуляри можна перекинути просто послабивши еластичні стропи. В разі ж коли це будуть габаритніші пристрої (ПНБ, тепловізори тощо) вам доведеться скидати одну петлю окулярів з осі Pivot Post, підводити окуляри вище й тоді знову накидувати петлю на вісь.

Після встановлення адаптерів, осей та накидування еластичних строп на осі, залишається лише приєднати до них оправу. В цьому вам допоможуть кліпси Speed Clip, які використовуються для регулювання положення оправи на еластичних стропах. Вставте нижній виступ на кліпсі в отвір оправи, й повторіть те саме зверху.
На фото нижче можете бачити розміщення ESS Profile в різних позиціях.

Здебільшого окуляри ESS Profile Pivot будуть розміщатися або на очах, або підводитися на шолом як на фото вище. Фіксація в обох випадках досягається шляхом вибору необхідного кута петель відносно осей Profile Pivot та регулюванням довжини еластичних строп за допомогою двох щілин в кліпсах Speed Clip. Аби притягнути оправу окулярів до обличчя достатньо потягнути стропу на себе, щоб послабити – впертися пальцем в край кліпси Speed Clip і відштовхнути її. Всі описані маніпуляції легко виконуються навіть якщо у вас вільна лише одна рука, тож ви можете легко вносити зміни навіть на ходу, коли інша рука зайнята спорядженням чи зброєю.
Під час носіння окулярів на шоломі їм би дуже знадобився захисний рукав Goggle SpeedSleve, що потрібен мінімум з двох причин. По-перше, він захищає зовнішню поверхню скелець від механічних ушкоджень та впливів пилу, бруду, опадів коли окуляри транспортуються на шоломі. По-друге, поверхня скельця, не залежно від її кольору – це гладка поверхня, що відбиває сонячне світло, й має відблиск, який може демаскувати вас в польових умовах. Цього можна уникнути просто закривши скельця полотняним чохлом до того часу, коли вам потрібні окуляри.
При тривалому зберіганні окулярів ESS Profile Pivot на шоломі виробник також радить дещо послабляти натяжіння еластичних строп, аби вони передчасно не розтягувалися та не деформувалися.

Окрім методу носіння, що було зображено на попередньому фото, існує також і альтернативний. В ньому окуляри фіксуються не на фронтальній частині шолома, а переніссям просто закидуються вгору, аж на потилицю. Так ви отримуєте дещо менший профіль, й знижуєте ймовірність пошкодження окулярів, особливо при пересуванні в щільній забудові чи замкнених просторах. Що правда, при такому носінні час вдягання окулярів трошки зросте, особливо при використанні ПНБ, ліхтарів, камер чи інших аксесуарів на лобовому кріпленні.
Загалом, маю нагадати, що близько 80% інформації про навколишній світ ми сприймаємо органами зору. Тому захист цих органів має бути на високому місці серед пріоритетів особистого захисту. Саме тому захист очей має бути присутній всюди, де для них є ризик або висока швидкість руху (лижі, мото- та автотехніка тощо). Окрема категорія користувачів, кому просто необхідні ESS Profile Pivot – це оператори збройних систем, що монтуються на військовій техніці.











Залишити відповідь