Вузол напівстремено на карабіні – зручний спосіб швидко зав’язати напівстремено, стоячи на страхувальній станції.
Необхідність в’язати вузол напівстремено може виникнути коли ви проходите скельний маршрут з напарником й знаходитесь біля страхувальної станції. Здебільшого в такій ситуації обидва кінці мотузки вже зав’язані у страхувальні системи обох учасників, тому можливості доступу до них про сто не буде. В подібній ситуації вам і знадобиться знання як зав’язати вузол напівстремено на карабіні з використанням середини мотузки.
Нижче ми розглянемо ситуацію коли у вас уже присутня станція з майстер-карабіном, куди ви й будете пропускати мотузку задля утворення вузла напівстремено й подальшого контролю підіймання чи спуску вашого напарника.
Як в’язати вузол напівстремено на карабіні
У прикладі нижче ми в’язатимемо вузол напівстремено на карабіні, пропускаючи мотузку в напрямку зліва направо, де ходовим буде лівий кінець, а кореневим – правий. Для простоти розуміння можете уявити, що на ходовому кінці знаходиться вантаж, або ним прив’язана страхувальна система вашого напарника.
- Пропустіть мотузку крізь карабін
Якщо у вас присутній доступ до ходового кінця мотузки – пропустіть його крізь карабін не відкриваючи муфту. Якщо ходовий кінець уже зав’язаний і зайнятий – відкрийте муфту карабіна, та пропустіть у неї виток мотузки.
- Створіть петлю
На відрізку мотузки між карабіном та ходовим кінцем створіть петлю. Для цього достатньо просто прокрутити мотузку на 180 градусів довкола своєї осі.
- Пропустіть петлю у карабін
Відкрийте муфту карабіна ще раз та пропустіть у неї петлю. Слідкуйте за тим, щоб ходовий кінець мотузки затискався в карабіні між кореневим кінцем мотузки та кореневою частиною петлі.
- Виберіть вільну мотузку та відрегулюйте
Потягніть за кореневий кінець мотузки, щоб вибрати його надлишкову довжину та затягнути вузол напівстремено на карабіні. За потреби видайте необхідну довжину кореневого кінця задля регулювання довжини ходового. Слідкуйте за тим, щоб ходовий кінець щільно терся об петлю кореневого кінця задля створення достатнього тертя.
Як і у випадку зі звичайним напівстременом, слідкуйте за тим, щоб кореневий кінець мотузки не терся об муфту карабіна, а виходив з вузла на протилежній стороні карабіна. Так ви не пошкодите механізм блокування муфти, а також не розкрутите її. Ковзання мотузки по муфті може спричинити її відкривання або заклинювання залежно від напрямку руху мотузки.
На фото вище зображений приклад вузла напівстремено для спуску, але навіть якщо він вам необхідний для підіймання – вузол сам повернеться у протилежному напрямку, провернувшись довкола карабіна. Тому вам не доведеться перев’язувати його залежно від напрямку руху напарника.
Також пам’ятайте, що вузол напівстремено буде сильно крутить та зношує мотузку. Тому раджу користуватися ним переважно для екстрених випадків, як то втрата або вихід з ладу основного спускового пристрою. В разі використання також прискіпливо інспектуйте мотузку на предмет пошкоджень та зношування.
Залишити відповідь