В цій публікації ми сфокусуємося на використанні страхувально-спускового пристрою ATC для підіймання мотузкою.
Важливо!
Робота на висоті – це потенційно небезпечне заняття з підвищеним ступенем ризику для вашого здоров’я та життя! Усі описані техніки мають опрацьовуватися на малих кутах й висотах під наглядом кваліфікованих інструкторів перш ніж вони будуть використовуватися вами на висоті!
Хоча ATC (Air Traffic Controller, Reverso, Guide, “кошик”, “стакан”, “шайба”) й належить до страхувально-спускових пристроїв, страхування й спускання – то не єдині речі, на які здатний цей тип пристроїв. І так, з його допомогою можна рухатися вздовж мотузки не лише вниз, а й вгору.
У відео вище демонструється один з можливих способів використання ATC для підіймання мотузкою. Для цього способу придатні лише ATC обладнані двома додатковими металевими петлями, які дозволяють його застосування у режимі автоматичного блокування.
Шляхом цього автоблокування, ваш ATC можна використовувати як затискач для фіксації прогресу (progress capture) вашого просування вгору. Також варто зазначити, що подібно до спускання, для цього способу вам також знадобиться подовжувач. ATC для підіймання мотузкою мені подобається більше, ніж підіймання з використанням жумарів. І основна причина для цього – відсутність “зубів”, якими жумари чіпляються за мотузку. Тому ATC менше зношує обплетення мотузки з часом.
Для відтворення цього способу підіймання вам доведеться виконати наступні кроки:
- Підготувати дві основні мотузки для підіймання.
- Пристебнути ваш ATC до однієї з мотузок таким же способом, як ви це робите для спускання.
- Другий карабін пристебнути до нижньої петлі ATC, й прикріпити його до основної петлі вашої індивідуальної страхувальної системи.
- Над ATC накрутити на ту саму мотузку петлю-прусик з допоміжного шнура. Можна впоратися й без окремої петлі, накрутивши вузлом Маршара анкерну стропу одразу до основної мотузки.
- Коров’ячим вузлом приєднати до петлі-прусика довгу анкерну стропу.
- На нижній частині анкерної стропи зав’язати вузол стремено й накинути його на ногу. У безопорному просторі ця стропа виконуватиме для вас роль педалі, що дозволить навантажити прусик й розвантажити ATC задля руху вгору.
- В петлю-прусик пристібнути карабін й пропустити у нього ходовий кінець мотузки, що виходить з ATC. Цей карабін згодом дозволить вам вибирати довжину ходового кінця мотузки рухом на себе. На мою думку, цей напрям більш природній, особливо коли частина вашої ваги досі знаходиться на ATC.
- На іншій мотузці зав’язати вузол стремено, пропустити крізь нього карабін та приєднати його до основної петлі вашої страхувальної системи. Ця мотузка й вузол надалі виконуватимуть роль окремої страхувальної лінії. По ходу руху вгору вам доведеться періодично протягувати мотузку крізь цей вузол задля мінімізації висоти падіння на випадок зриву. Й краще робити це частіше.
Далі ATC для підіймання мотузкою застосовується наступним чином. Посуньте прусик вгору, перенесіть вагу на нього за допомогою педалі, потягніть за ходовий кінець основної мотузки задля просування ATC вгору. Цю техніку й послідовність дій можна побачити на відео.
Спорядження, що використовується у відео:
- Страхувально-спусковий пристрій First Ascent Guide.
- Карабін First Ascent HMS Autolock.
- Карабін First Ascent Proton.
- Анкерна стропа First Ascent Dyneema 13mm.
- Основна мотузка Tendon Static 10mm.
- Допоміжний шнур Tendon Reep 6mm.
На випадок якщо при вас не виявилося ATC, а натомість ви маєте пару жумарів, радимо звернути увагу на нашу статтю присвячену підійманню з використанням жумарів. Також можете ознайомитися зі способом переходу від спускання до підіймання з використанням ATC.
Залишити відповідь